Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kudłaty
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie
|
Wysłany: 19:12, 06 05 2015 Temat postu: XX-lecie Starogardzkiego Bractwa Rycerskiego |
|
|
W imieniu Mistrza Starogardzkiego Bractwa Rycerskiego Jarosława Drussa Makiła zapraszamy wszystkich naszych przyjaciół z RR na Turniej Rycerski w Grodzie Owidz. Turniej ten dziać się będzie od południa do zmierzchu w pierwszą sobotę po Bożym Ciele, w dzień s. Norberta. Goście zmagać się będą w turniejach miecza jednoręcznego, w turnieju łuczniczym, a dnie następnego turniej dziać się będzie. W sobotni wieczór by zmęczonych całodziennymi zmaganiami posilić i ugościć biesiada się odbędzie, gdzie jadła i napitku nie zabraknie.
W ciągu kilku dni przedstawimy regulaminy dotyczące uczestnictwa i konkurencji.
Prosimy o wpisywanie grup i ilości namiotów oraz osób. W razie przerostu ogólnej ilości uczestników (narazie śmiało się zgłaszać) prosić będziemy o okrojenie składów.
Zgłoszenia tutaj w poście oraz na meila prosimy wysyłać na [link widoczny dla zalogowanych].
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Kudłaty
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie
|
Wysłany: 12:07, 08 05 2015 Temat postu: |
|
|
Regulamin turnieju bojowego:
1. ROZGRYWANIE TURNIEJU
I etap: Grupy / ELIMINACJE
Do każdej grupy najpierw przydziela się po jednym ze zgłoszonych zawodników ujętych w rankingu RR PSWR (rozpoczynając od najwyższego miejsca w rankingu).
Następnie, w analogiczny sposób przydzielony zostaje drugi zawodnik do każdej grupy (z kolejnych miejsc rankingu).
Kolejni zawodnicy zostają przydzieleni do grup w drodze losowania.
Ilość zawodników wychodzących z grup, uzależniona będzie od ilości zgłoszonych walczących.
W wyniku remisu dochodzi do dogrywki. Czas jednej walki półtorej minuty, dogrywki 30 sekund.
II etap: PUCHAROWY.
Zawodnicy wychodzący z grup będą wpisywani do drabinki turniejowej, kto wygra przechodzi wyżej.
Czas jednej walki 2 (dwie) minuty, dogrywki 30 sekund.
2. DOPUSZCZENIE DO WALKI
Do walk dopuszczone są osoby płci obojga, pełnoletnie. Bezwzględną granicą jest ukończone 18 lat. Zawodnicy muszą posiadać aktualny "BOJOWY" identyfikator potwierdzający ich uczestnictwo w inscenizacji Bitwy Grunwaldzkiej w danym roku.
Wymagane jest uzbrojenie ochronne zgodne z historią z lat 1350-1420. Spójność historyczną sprawdzi komisja decyzję nieodwołalną podejmuje sędzia główny. Elementy historycznego uzbrojenia nie mogą być wykonane z materiałów niedostępnych w XIV-XV wieku. Osoby chcące upewnić się przed turniejem, że ich uzbrojenie spełnia wymogi regulaminu mogą skonsultować się z organizatorem turnieju.
Uzbrojenie i wygląd walczącego musi być schludne (szaty na zbroję nie mogą być porwane i brudne, uzbrojenie pordzewiałe, czepce kolcze nie mogą być porwane). Współczesne elementy ubioru nie mogą być widoczne (np. suspensory, majtki z licry).
Uzbrojenie musi zawierać:
- hełm zamknięty (osłaniający twarz, potylicę) - tzw. „polska krata” nie jest dopuszczona. Zasłona musi być opuszczona w ciągu całego starcia (w przypadku hełmu z zasłoną). Zawodnik, któremu zasłona będzie swobodnie podskakiwać zostanie zdyskwalifikowany. Wizury w hełmach zamkniętych nie mogą być rażąco większe od wizur w pierwowzorach historycznych; w szczególności sędziowie będą skrupulatnie analizować hełmy, w których krótszy z boków otworu wzrokowego ma więcej niż 2 cm. Kapalin wymaga podbródka. Jeśli sędziowie uznają, że przerwa między kapalinem a podbródkiem jest zbyt duża, taki zestaw nie zostanie dopuszczony;
- osłonę szyi lepszą niż samo pikowanie. Wszelakie hełmy z zasłoną muszą posiadać czepiec kolczy lub czepiec z metalowych łusek. Goła skóra widoczna na szyi powoduje automatyczne odrzucenie zawodnika przez sędziów;
- osłony rąk - czyli na ramionach co najmniej kolczugę, osłona łokci, przedramion i rękawice. Ze względów bezpieczeństwa dopuszczone są rękawice z dodatkową okrągłą osłoną chroniące palce. Wymagany jest pancerz symetryczny, z wyjątkiem łokcia, przedramienia i rękawicy. Dopuszczane jest niestosowanie dodatkowej osłony przedramienia oraz łokcia ręki trzymającej tarczę (pod warunkiem, że łokieć nie wystaje poza obręb tarczy). W przypadku rękawicy pod tarczą, dopuszczalna jest także rękawica pikowana.
- korpus chroniony minimalnie przeszywanicą i kolczugą, płatami lub napierśnikiem. Płaty nie muszą być zbrojone na plecach, sam napierśnik jest dozwolony.
- osłony nóg, składające się z nabiodrka, nakolanka i osłony łydek. Trzewiki nie są wymagane. W żadnym wypadku spod osłon nóg nie może wystawać goła skóra.
- wymagana osłona krocza suspensor sportowy.
Broń: Musi być sieczna, czyli miecz, kord, tasak. Długość broni dowolna. Waga broni nie może być mniejsza niż 1200g (tolerancja 30g). Krawędzie broni muszą mieć co najmniej 2mm grubości, nie mogą też zawierać ostrych zadziorów. Sztych ma być zatępiony.
Tarcza: Musi być na bazie drewna, skóry, tkaniny. Stalowe lub laminatowe (np. z włókna szklanego) tarcze nie są dopuszczone. Metalowe okucia krawędzi tarczy nie są dopuszczone. Waga dowolna. Płaskie tarcze nie są dopuszczane. Wymiary: wysokość nie więcej niż 75cm, szerokość nie więcej niż 60cm (mierzone po krzywiźnie).
Dopuszczane są tarcze okrągłe mające pierwowzory historyczne. Tarcze okrągłe również nie mogą być płaskie. Maks. średnica tarcz okrągłych 65 cm (mierzone po krzywiźnie).
3. SPRAWDZANIE ZAWODNIKÓW
Zawodnicy zostaną przejrzani ogólnie przed turniejem. W trakcie jego trwania każdy uczestnik ma prawo zakwestionować opancerzenie przeciwnika. Na jego prośbę sędziowie przyjrzą się opancerzeniu, jeśli znajdą jakiekolwiek odstępstwa od regulaminu zawodnik jest usuwany całkowicie z turnieju, a jego przeciwnik wygrywa walkowerem.
Po skończeniu turnieju żadne reklamacje nie będą uwzględniane.
4. ZASADY ROZSTRZYGANIA POJEDYNKÓW
Zawodnicy będą wyczytywani z wyprzedzeniem jednej walki, czyli: Walczą panowie A i B, przygotowują się panowie C i D”. Zawodnik ma być gotów do walki w ciągu minuty od wezwania. Jeśli po tym czasie nie stawi się na plac w pełnym rynsztunku, uznany zostaje za pokonanego.
Walka nie jest przerywana po trafieniu, a jedynie z powodów technicznych lub na życzenie zawodnika.
Zawodnik sygnalizuje chęć przerwania walki poprzez okrzyk „stop!” i uniesienie ręki do góry. Sygnał ten nie oznacza poddania walki a jedynie przerwę techniczną. Walkę poddaje się klękając. Sędziowie muszą zapytać zawodnika, czy faktycznie poddaje walkę.
Zwycięża ten zawodnik, który zdobędzie więcej punktów. Liczą się tzw. osadzone ciosy zadane w pole trafienia. Osadzonym nazywamy trafienie zadane ze znaczną siłą, krawędzią tnącą broni. Ciosy płazem, ześlizgnięcia broni po pancerzu i lekkie ciosy nie są liczone. Cios, który przebije się przez zastawę (najpierw uderzy w miecz lub tarczę, a dopiero potem w pole trafienia), nie jest liczony jako trafienie.
Pole trafienia: głowa, korpus, nogi poza stopami, całe ręce z wyłączeniem nadgarstków i dłoni.
Utrata broni jest równoznaczna jednemu trafieniu. Trzykrotna utrata broni oznacza przegranie walki.
Jeśli zawodnik zostanie przyparty do barierek, sędziowie mogą przerwać walkę. Zostanie ona wznowiona w środku pola. Chodzi o bezpieczeństwo publiczności
.
5. FAULE
- sztychy, ciosy jelcem i głowicą.
- ciosy rantem tarczy w głowę przeciwnika. Uderzenia płaską powierzchnią tarczy są dozwolone, ale nie punktowane. Uderzenia tarczą (też rantem) w broń lub tarczę przeciwnika są dozwolone.
- podbijanie zasłony hełmu przeciwnika.
- kopnięcia, uderzenia kolanami, pięściami.
- ciosy poza pole trafienia, czyli w stopy, dłonie lub krocze, przy czym niezamierzone (wg oceny sędziów) uderzenie w dłoń lub nadgarstek nie jest traktowane jako faul.
- rzuty, podcięcia, wykręcanie kończyn i inne elementy zapaśnicze, takie jak łapanie za głowę, ściąganie hełmu.
6. KARY
Upomnienie słowne upomnienie zawodnika, nie pociąga dalszych konsekwencji.
Ostrzeżenie - zawodnik traci jeden punkt.
Dyskwalifikacja zawodnik jest usuwany z walki i turnieju. Jego przeciwnik zostaje uznany za zwycięzcę i przechodzi dalej.
Każdy faul może oznaczać dyskwalifikację, jeżeli sędziowie uznają, że był zadany celowo.
Zdyskwalifikowany zawodnik jest usuwany z turnieju.
Jeśli któryś arbiter ma wątpliwości co do celowości faulu, walka jest przerywana i następuje narada arbitrów. Ich wspólna decyzja jest niepodważalna i ostateczna.
Kontuzje, rany, uszkodzenia sprzętu:
Jeśli dojdzie do kontuzji, uszkodzenia ciała lub sprzętu walka jest przerywana.
Jeśli zawodnik w wyniku kontuzji nie jest zdolny do kontynuowania walki, uznawany jest za pokonanego. Jeżeli jednak zawodnik odniesie kontuzję uniemożliwiającą dalszą walkę, a kontuzja ta jest wynikiem faulu (np. uderzenie w krocze), to przeciwnik przegrywa walkę.
W przypadku otwartej rany zawodnik odsyłany jest do punktu medycznego. Medyk razem z sędziami decyduje o zdolności lub niezdolności do kontynuowania walki
Uszkodzenie newralgicznego sprzętu ochronnego, broni lub tarczy powoduje przerwanie walki. Zawodnik ma 2 minuty na poprawienie lub wymianę uszkodzonego elementu. Jeśli po tym czasie newralgiczny element wciąż nie jest naprawiony, zawodnik przegrywa walkę. W wyniku powtarzającej się usterki tego samego elementu zawodnik zostaje wyeliminowany z powodu wadliwego opancerzenia.
W przypadku jakichkolwiek kwestii spornych ostateczne zdanie mają sędziowie.
7. ARBITRZY
Jest sześciu arbitrów: jeden główny (prowadzący turniej), czterech od naliczania punktów (po dwóch na zawodnika) oraz sędzia techniczny (zapisujący wyniki i pilnujący upływu czasu).
Dwaj sędziowie liczący punkty danego zawodnika zliczają trafienia zadane temu zawodnikowi i podają wynik tego zliczania sędziemu głównemu uprzednio się ze sobą nie komunikując.
Każdy z sędziów ma prawo przerwać walkę, jeśli widzi ku temu przyczynę. Walkę rozpoczyna i wznawia po przerwie arbiter prowadzący.
8. ZAPISY KOŃCOWE
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian regulaminu turnieju.
Organizatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za kontuzje zawodników.
Źródło: PSWR
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kudłaty
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie
|
Wysłany: 12:09, 08 05 2015 Temat postu: |
|
|
Regulamin Turnieju Łuczniczego:
Wymagania co do akcesoriów łuczniczych; dopuszcza się wszelkie łuki tradycyjne (proste i refleksyjne), bez względu na to, przy użyciu jakich technik i technologii oraz z jakich materiałów zostały wykonane. Oprócz łuków tradycyjnych dopuszcza się także łuki historyczne oraz rekonstrukcje łuków historycznych. Nie dopuszcza się łuków bloczkowych, ani łuków wyczynowych. Naciąg łuku nie podlega ograniczeniu. Niedozwolone są jakiekolwiek celowniki nienaturalne. Nie dopuszcza się celowników i oprzyrządowania wystającego poza obrys majdanu i ramion łuku. Dopuszcza się celowniki w formie znaków na majdanie, czy bączków na cięciwie lub kolorowych nitek wplecionych w owijkę cięciwy. Dozwolone są okienka i półki w majdanie. Dozwolona jest podpórka pod strzałę: drewniana, rogowa, skórzana, z włosia lub inna. Promienie strzał mogą być wyłącznie drewniane, a lotki z materiałów naturalnych: piór, skóry, pergaminu, papieru. Dopuszcza się groty metalowe wszelkiego typu, również toczone, a ponadto z kamienia lub rogu. Strzały używane w konkurencjach turniejowych przez poszczególnych zawodników powinny się odróżniać indywidualnym oznaczeniami (kolorem lotek, podpisami lub kolorowymi opaskami na promieniu, względnie barwami owijek, czy innymi trwałymi znakami). Nie zalicza się trafień strzałą, która nie pozostała w tarczy. W przypadku oddania większej liczby strzałów, aniżeli przewidziana dla danej konkurencji – uczestnikowi nie zalicza się trafień w najwyżej punktowanie pola. Nie wolno oddawać dodatkowych strzałów, jeśli po podejściu do tarczy okaże się, że uczestnik oddał mniejszą liczbę strzałów, aniżeli przewidziane dla danej konkurencji. W przypadku wątpliwości liczbę punktów za dane trafienie zalicza się zawsze na korzyść uczestnika, choćby strzała nawet w najmniejszym stopniu dotykała tarczy z większą liczbą punktów. Do wzięcia udziału w turnieju każdy uczestnik potrzebuje minimum 8 strzał. W przypadku dużej ilości zawodników, mogą zostać przeprowadzone wstępne eliminacje polegające na oddaniu trzech serii po 6 strzał do 5 punktowej tarczy z odległości 15, 20 i 25m.
Zwycięzcą turnieju zostaje osoba z najwyższą sumą punktów. Decyzje w związku z przebiegiem turnieju łuczniczego podejmuje Sędzia Turniejowy. Do udziału w turnieju nie dopuszcza się osób odurzonych alkoholem, narkotykami lub środkami psychotropowymi, a ponadto osób, które niestosownym zachowaniem lub ubiorem zakłócają przebieg turnieju. W trakcie turnieju każdy uczestnik ma regulaminowe prawo i obowiązek podać komendę „Przerwać Strzelanie”, jeżeli zauważy sytuację, która mogłaby wprowadzać stan zagrożenia na torze łuczniczym, a każdy strzelający ma obowiązek samodzielnie przerwać strzelanie, jeśli zauważy taką sytuację i samemu wydać stosowną komendę.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Kudłaty
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Starogardzkie Bractwo Rycerskie
|
Wysłany: 17:38, 13 05 2015 Temat postu: |
|
|
W celu zachęcenia do aktywnego udziału w turniejach podajemy informację o przewidzianych nagrodach:
Turniej bojowo-sprawnościowy:
1. miejsce - 700 zł
2. miejsce - 500 zł
3. miejsce - 300 zł
Turniej łuczniczy:
1. miejsce - 500 zł
2. miejsce - 300 zł
3. miejsce - 200 zł
Turniej plebejski:
1. miejsce - 300 zł
2. miejsce - 200 zł
3. miejsce - 100 zł
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|